Friday, 29 July 2011

Kalah bukan beerti "TEWAS"......

" Kalah bukan beerti tewas "....itulah yang harus diberikan tuk pasukan "HARIMAU MALAYA"
kita...sesungguhnya aku sebagai anak MALAYSIA tetap berbangga dengan corak permainan
yang dipertontonkan...yang pastinya MALAYSIA tetap BEST...

Dengan semangat yang semakin berkobar2 dan sangat2 teruja tuk melihat sendiri corak permainan
pasukan kesayangan ni aku rela meredah ribuan penonton tuk sama2 memberi semangat yang padu
tuk skuad "HARIMAU MALAYA" ni....

sempat gak berposing jap sebelum train sampai....kalau nak drive ker bkt jalil memang x tau la sampai
bila....so kte org beradik2 ni pun pakat naik train pastu lrt tuk ker bkt jalil tu...

sempat posing ni...

emm adik bongsu aku ni...

x tau la apa yang depa discuss ni...
sampai kt bkt jalil ribuan peminat dah memenuhi ruang stadium...x per la demi tuk Harimau Malaya
aku x kisah kena berdiri walaupun penat...


kecekapan penjaga gol MALAYSIA...
sumber dari utusan
KUALA LUMPUR - Malaysia terpaksa menunggu empat tahun lagi untuk beraksi semula di peringkat kelayakan Piala Dunia apabila ditunjukkan jalan keluar oleh Singapura pada perlawanan timbal balik pusingan kedua kelayakan Piala Dunia 2014, semalam
Stadium Nasional Bukit Jalil dan 90,000 penyokong Harimau Malaya menjadi saksi detik kejatuhan Harimau Malaya apabila sekadar mencatat keputusan seri 1-1 untuk membawa kepada kekalahan agregat 6-4.
Jaringan Safee Sali pada minit ke-57 tidak mampu untuk meningkatkan semangat rakan-rakannya yang lain apabila Singapura berjaya menjaringkan gol penyamaan 13 minit kemudian melalui Shi Jiayi.
Aksi sederhana pada separuh masa pertama boleh menjadi punca utama skuad negara gagal untuk menyaingi Singapura, di tambah dengan ketiadaan pemain perancang dan ketua pasukan, Safiq Rahim.
Safiq digantung perlawanan apabila menerima kad merah pada perlawanan pertama di Stadium Jalan Besar yang menyaksikan Malaysia tewas 3-5.
Anak buah Datuk K. Rajagobal ternyata kurang selesa dengan kelebihan yang ada pada pemain Singapura iaitu kekuatan fizikal dan hantaran jauh.
Rajagobal mengakui, pasukannya tidak bermain agresif pada babak pertama, malah mengakui kealpaan benteng sekali lagi menghukum mereka ketika membenarkan Singapura merobek gawang pada separuh masa kedua.
"Kami tidak kalah, kami seri malam ini tetapi kami gagal melayakkan diri ke pusingan seterusnya. Kami tidak bermula agresif walaupun ada masanya kita membuat serangan, cuma di separuh masa kedua pemain mula menunjukkan permainan lebih baik tetapi ia tidak mencukupi.
"Saya rasa, apabila Aidil (Zafuan Abd. Radzak) terpaksa dikeluarkan kerana kecederaan, ia menganggu perancangan pasukan. Dia keluar terlalu awal dan memaksa kami memasukkan Muslim,'' kata Rajagobal.
Hasrat untuk melihat pemain pertahanan berpengalaman, Aidil beraksi selama 90 minit tidak tercapai apabila dia dikeluarkan pada minit ke-27 dan digantikan dengan Muslim Ahmad apabila mengalami kecederaan.
Harapan menggunung penyokong Harimau Malaya untuk melihat Malaysia bangkit pada separuh masa kedua gagal dijelmakan manakala Singapura ampuh bertahan hasil permainan mantap pemain pertahanan Daniel Bennett.
Pemain tengah, Ismail Faruqi seperti kekeringan idea untuk merencanakan serangan bahaya tatkala Singapura mengharapkan kehebatan pemain kelahiran China, Jiayi dan Qiu Li.
Gandingan Safee dan Abd. Hadi Yahya juga tidak begitu menjadi apabila tidak mempunyai keserasian yang mantap tatkala S. Kunanlan gagal mempamerkan permainan lincah seperti dalam perlawanan sebelum ini.
Ibarat jatuh sudah ditimpa tangga aksi penutup perlawanan Malaysia Singapura dicemari dengan layangan kad merah kepada pemain gantian negara, Ahmad Fakri Saarani pada masa kecederaan.
Bagaimanapun, pujian layak diberikan kepada penjaga gol skuad Harimau Malaya, Khairul Fahmi Che Mat yang beberapa kali menyelamatkan percubaan merbahaya pihak lawan.
Apa-pun kita perlu menerima hakikat bahawa masih banyak kelemahan yang perlu diperbaiki jika berhasrat untuk beraksi pada peringkat yang lebih jauh pada kelayakan Piala Dunia 2018.
Sementara itu, penjaga gol negara, Khairul Fahmi Che Mat berkata, Singapura berhak melayakkan diri ke pusingan seterusnya kerana menunjukkan permainan yang lebih baik. "Kita tidak kalah malam ini, cuma kita seri. Singapura lebih layak dan berhak ke pusingan seterusnya,'' kata Khairul Fahmi.

apa pun orang nak kata pasal skuad "HARIMAU MALAYA" ni , aku x kisah sebabnya aku
bangga sangat2 sebab walaupun tewas tidak beerti kalah untuk selamanya...bangkit dari kekalahan
dan teruskan perjuangan di masa hadapan...
Yang pastinya skuad "HARIMAU MALAYA" tetap "ORIGINAL" bukan palsu semata2....
Semoga HARIMAU MALAYA akan terus mengaummmmmmm dengan lebih hebat lagi...

Thursday, 28 July 2011

Teruskan mengaum "Harimau Malaya"

HarimauMalaya

N3 ari ni nk bagi tau berdebarnya hati tunggu saat yg dinanti oleh suma rakyat malaysia....
dah x sabar nk pergi Stadium Bukit Jalil ni...nk "NGAUM" sama2 ngn pemain2 Malaysia
la yg pastinya.....
eiii seeeerammmm ni seeerammm ni....takut pun ada...cewwwahhh mcm awak lak yg
beraksi kt tgh padang tu...perasan tul....

tp x per...excited tuk Negara gak....meh lerrr kita ramai2 memeriahkan lg stadium...
tp mujur smlm adik2 ku sempat beli tiket....

Ni tgh countdown time ni....eiiii rasa x sabarnya...

"Hidup Harimau Malaya...."

Thursday, 21 July 2011

‘Tolong wan, adik sakit...’

‘Tolong wan, adik sakit...’SAKIT...keadaan mangsa yang cedera parah.















MUHAMMAD HAZIQ terlantar di Wad ICU Hospital Raja Pemaisuri Bainun
selepas cedera parah diseret van yang dinaikinya ketika pulang dari taska di Bandar Baru Putra, semalam.
SAKIT...keadaan mangsa yang cedera parah.

IPOH: “Tolong wan, adik sakit..., tolong adik...,” jerit kanak-kanak berusia tiga tahun kepada neneknya selepas diseret sejauh hampir 100 meter oleh van dinaikinya menyebabkan kulit kepalanya terkoyak sehingga menampakkan tempurung kepala, pagi kelmarin.
Kejadian kira-kira jam 11.30 pagi di Bandar Baru Putra, Bercham di sini, turut mengakibatkan Muhammad Haziq Aqasha Muhamad Sazali, cedera di perut dan tangan kirinya. Mangsa diseret di depan neneknya, Timah Sukaimi, 70, yang sedang menunggu di pintu untuk menyambut kepulangan cucunya taska.
Menurut Timah, ketika kejadian dia mahu membuka pagar sebelum dikejutkan dengan jeritan Muhammad Haziq. “Saya sangka adik (nama timangan mangsa) diculik kerana dia tidak kelihatan di tepi jalan selepas van dinaikinya bergerak pergi. “Jeritannya bertambah nyaring menyebabkan saya panik dan seperti orang tidak siuman mencarinya sekitar kawasan rumah,” katanya ketika ditemui di Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) di sini, semalam.

Warga emas yang uzur dan berjalan menggunakan tongkat itu hampir pengsan selepas dimaklumkan jiran yang turut terdengar jeritan itu bahawa cucunya diseret van.
Kejadian dipercayai berlaku apabila beg galas dibawa mangsa tersangkut pada pintu van ketika menutupnya dan pemandu van yang menyangka mangsa sudah turun, memecut kenderaannya.
Tindakan pemandu van itu menyebabkan Muhammad Haziq terseret sejauh hampir 100 meter di bahagian bawah kenderaan dalam keadaan terbaring.


Mujur tindakan berani seorang wanita yang juga jiran keluarga mangsa melangkah ke tengah jalan untuk memberhentikan van itu berjaya menyelamatkan Muhammad Haziq daripada maut.
Pemandu van, seorang lelaki berusia 50-an mendakwa tidak mendengar jeritan mangsa ketika ditanya jiran wanita itu.
Jiran itu kemudian meminta orang ramai mengangkat mangsa yang meraung kesakitan ke dalam van sebelum dihantar ke Klinik Kesihatan Tanjung Rambutan. Bapa mangsa, Muhamad Sazali Yahaya, 30, anggota Batalion 1 Pasukan Gerakan Am (PGA) Ulu Kinta berkata, jirannya itu memaklumkan kejadian berkenaan kepadanya.
“Dia terlebih dulu memberitahu kejadian itu kepada ibu saya (Timah) sebelum menghubungi saya yang ketika itu berada di Hospital Bahagia Ulu Kinta (HBUK) bagi menghantar makanan kepada isteri yang bertugas sebagai jururawat di sana.
“Saya bersama isteri bergegas ke klinik berkenaan dan luluh hati kami melihat keadaan anak yang meraung kesakitan. Saya cuba tabahkan diri untuk menenangkan perasaan, tetapi gagal,” katanya sebak.
Muhamad Sazali berkata, dia bertambah sayu selepas Muhammad Haziq meminta dia dan isteri berhenti menangis.
“Haziq pintar biarpun baru berusia tiga tahun lima bulan. Dalam keadaan sakit dia masih sempat menasihatkan saya dan isteri supaya jangan menangis kerana dia tidak mahu mati lagi,” katanya.
Berikutan kecederaan parah dialaminya, Muhammad Haziq dimasukkan ke bahagian kecemasan HRPB sebelum menjalani pembedahan.
Muhamad Sazali berkata, menurut doktor, anaknya mungkin mengalami kecacatan kekal pada dua jari tangan kirinya selepas urat saraf di bahagian itu hancur dan putus.
Pembedahan awal yang dilakukan ialah untuk mengambil cebisan kulit paha bagi ditampal pada perutnya.
Muhamad Sazali tidak menolak kemungkinan mengambil tindakan undang-undang terhadap pemandu van terbabit, namun tumpuannya kini ialah terhadap anaknya yang bakal menjalani satu lagi pembedahan plastik bagi menutup tempurung kepala.

Beg galas tersangkut dipintu ketika pulang taska

IPOH: Seorang kanak-kanak lelaki berusia tiga tahun cedera parah di kepala, perut dan tangan kiri selepas diseret kira-kira 100 meter oleh van dinaikinya ketika dalam perjalanan pulang dari pusat asuhan di Bandar Baru Putra, Bercham dekat sini, kelmarin.
Kejadian jam 11.30 pagi itu dipercayai berlaku selepas pemandu van berusia 50-an meneruskan perjalanan selepas menghantar mangsa pulang dari pusat asuhan tanpa menyedari beg galas kanak-kanak berkenaan tersangkut pada pintu kenderaannya.
Akibatnya, Muhammad Haziq Aqasha Muhamad terseret kira-kira 100 meter dan van itu hanya berhenti selepas ditahan seorang wanita yang terdengar jeritan mangsa dari jauh sebelum melihat anak bongsu daripada dua beradik itu berada di bahagian tengah bawah kenderaan.
Pemandu van itu yang juga guru di pusat asuhan mangsa kemudian menghantar anak pasangan Muhamad Sazali, 30, dan Norazaliza Alwi, 31, ke Klinik Kesihatan Tanjung Rambutan sebelum dirujuk ke Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB).
Jurucakap polis mengesahkan menerima laporan bapa mangsa mengenai insiden itu dan siasatan sedang dilakukan bagi mengenalpasti punca kejadian.
Katanya, mangsa mengalami kecederaan parah di kepala, perut dan tangan kiri termasuk kulit kepalanya terkoyak sehingga menampakkan tempurung.
Pengerusi Jawatankuasa Pelajaran, Pengajian Tinggi, ICT, Sumber Manusia, Sains dan Teknologi Perak, Datuk Mohamad Zahir Khalid, mahu siasatan lengkap dibuat.
"Ia insiden serius. Saya akan melawat mangsa dan bertemu ibu bapanya bagi mendapatkan butiran terperinci kejadian," katanya.


Iksan Dari Harian Metro & Berita Harian

Yaallah tersentuh sungguh naluri keibuanku...sedih yang teramat sangat...Baca pun air mata dah kuar...
Buat keluarga adik Haziq, semoga tabah menghadapi dugaan ini...Doa dari kami sentiasa mengiringi adik
Haziq.Semoga cepat sembuh dan boleh pergi sekolah semula...

Wednesday, 20 July 2011

Floria di Putrajaya

Ahad malam baru la dapat gi Floria kt Putrajaya....penat gak sb kena rushing sb dh mlm...
Lg pun sok anak2 kena gi sekolah....
Tiba kt jerr Putrajaya, masyaallah terkejutnya aku....bnyk sungguh kenderaan...patutla sb
malam penutup kan...susah gak la nk cari parking...pusing punya pusing dapat gak la jumpa
tempat nk park keta...

Pas2 gi la jln2 melihat KECANTIKAN,KEINDAHAN taman2 bunga tu....Masyaallah....
memang cantik sgt....










Sesampai jerr kt sana memang aku teruja sgt2....maklumla org pompuan ni memang x leh tgk
benda yg cantik2...mula la berangan...hehehe
Memang x dinafikan lawa sgt2....